Order of Sons of St. George

Deze broederschap bestond uit Engelsmannen en hun afstammelingen. Oorspronkelijk, bij de oprichting in 1871 in Scranton, Pennsylvania, was de orde gericht tegen de zogenaamde Molly Maguires (Ierse opstandelingen) en hun activiteiten. De leden moesten geloven in een hogere macht, respect voor de Bijbel hebben en loyaal aan de Verenigde Staten van Amerika zijn.
De geschiedenis en het martelaarschap van St. George dienden als basis voor de ritualen van de orde.

Al snel na de oprichting verwerd de organisatie een etnische broederschap met verzekeringsaspecten voor Engelsen in de V.S., hun zonen en kleinzonen, met een ziektekosten en overlijdensverzekering. De orde stond open voor Engelsen van de eerste, tweede en derde generatie.
De orde bestond uit een inwijdingsgraad en twee hogere graden die in 1922 werden aangenomen.
Deze graden waren de Rang van Patriottisme en de Rang van Ridderschap.

De vrouwelijke tak van de orde was de Daughters of St. George. De orde was gevestigd in Chicago.

In 1936 werd de orde omgevormd tot de St. George Fraternal Insurance Society.

Ritual of the Initiatory Degree