August Order of Light

Geschiedenis en oorsprong

Deze Oosterse Orde is gebaseerd op de literatuur geleverd door ene Dr. Maurice Vidal Portman, een student van Oosterse kennis, een occultist, vrijmetselaar en politicus die een aanzienlijke tijd in de staf van het Diplomatie Corps in India en de Andaman Eilanden heeft doorgebracht tijdens de eind 19e eeuw. Hij maakte zich vertrouwd met de literatuur en rituele vieringen van de Oost-Indische volken, of het nu Brahmanen, Boeddhisten, Jains of Mohammedanen waren, en kreeg veel merkwaardige kennis van religieuze toegewijden van alle geloofsovertuigingen. Hij bestudeerde ook veel bijzondere tradities en magische kunsten van mensen in Azië en het Midden-Oosten. De Orde in zijn eerste vorm was niet algemeen bekend en was enkele jaren in opschorting, maar na verloop van tijd werden twee nieuwe leden gekozen (vanwege hun uitgebreide studie van oosterse literatuur) om het oorspronkelijke materiaal in een reeks graden te herschikken. In 1902 werd T. Pattison de eerste Guardian of Light, hij werd een jaar later opgevolgd door B. Edwards, en als blijk van hun inzet werden zij de eerste ‘Arch Presidents’ van het centrum.
De graden waar nu wordt gewerkt zijn als volgt:
1. First Degree
2. Passing Degree
3. Second Degree
De Garuda-tempel nr. 1, zoals het wordt genoemd, was aanvankelijk gevestigd in Bradford, waar jarenlang speciaal voor de Orde een uitgebreide kamer werd onderhouden, maar uiteindelijk werd het nodig gevonden om de tempel eerst naar York en vervolgens naar Halifax te verplaatsen. De Orde kreeg een beperkte populariteit en in 1970 werd er een tweede tempel (de Garuda-tempel nr. 2) in Londen gesticht.
Op dit moment heeft de orde 6 tempels, in Engeland, Australie, de Verenigde Staten van Amerika en India.

Structuur en kwalificatie

Reguliere organen van de Orde staan ​​bekend als tempels en vergaderingen worden Ashayana genoemd.
Het lidmaatschap staat open voor uitgenodigde Meester Vrijmetselaren, maar een belangrijke voorwaarde is dat elke potentiële kandidaat een paper moet presenteren voordat zijn aanvraag serieus wordt overwogen. Het esoterische onderwerp van het artikel kan zijn keuze zijn, maar mag niet van maçonnieke of politieke aard zijn.

De Graden

Dit genootschap van vrijmetselaars levert een reeks graden en beschikt over rituelen die de oude wereldreligies illustreren, inclusief de opmerkelijke mythologieën van India, met zijlichten uit de culten van het oude Egypte, Griekenland en Rome. Hoewel dit een uitgebreid onderwerp lijkt om in één enkele volgorde te omvatten, is het materiaal op zo'n manier gegoten dat het een reeks ceremonies en lezingen presenteert die instructie geven over de oosterse ideeën van theologie en kosmogonie in een meest geschikte vorm. Een praktijk die van bijzonder belang is voor de Orde is de regelmatige naleving van de ceremonies van de lente- en herfstnachteveningen. In deze Orde trachten leden de innerlijke betekenis van Vrijmetselarij te begrijpen en het occulte licht te richten op rituele voorwerpen die anders zonder betekenis zouden zijn.
De ritualen zijn voor het laatst herzien in 2011.

Ceremony of the Autumnal Equinox